Webcam

Questions? Suggestions? Need help? Talk about anything related to Yawcam...
Post Reply
Guest

Webcam

Post by Guest »

Hi!
I´m doing a job for a company that wants to put a camera up at one of their constructionsites and I actually dont know how to do. :oops:
Is there anyone here that can help me?

I´m located in Sweden.

Thanks!
Guest

Hej!

Post by Guest »

Nu när jag har tittat runt lite mer ser jag ju att det finns svenskar här som förhoppningsvis kan hjälpa mig.

Som jag skrev innan så gör jag en hemsida för ett fastighetsföretag. Dessa vill nu ha en webkamera på sina byggprojekt. Jag undrar hur man ska få det att fungera. Allt ifrån scripten till själva datorn och kameran.

Det blir ju lite problematiskt iom att det ska stå på ett bygge.

Alla förslag emottages tacksamt.

Mvh Nina
malun
Site Admin
Posts: 1589
Joined: Sun Jan 04, 2004 1:29 pm

Post by malun »

Smidigast blir säkert att köpa ett färdigt system som är anpassat för detta. Yawcam kräver en relativt kraftig dator för att fungera och stabiliteten är väl inte den bästa än så länge. Yawcam presterar kanske inte tillräckligt bra för ett större projekt, utan lämpar sig kanske bäst för hemanvändaren som leker lite med en webkamera på ploj.

Men självklart vore det ju toppen om du testade med Yawcam och allt fungerade :wink:
Du borde inte behöva så mycket script utan skulle nog klara dig ganska bra med funktionerna som redan finns i Yawcam. Det som behövs på själva byggplatsen är en dator, en webkamera, ström och en fast internetanslutning. Börja med att ladda ner Yawcam till din egen dator för att ta testa och se hur det fungerar och om det är något att bygga vidare på.

/malun - realist?
Post Reply