DI-704P

Questions? Suggestions? Need help? Talk about anything related to Yawcam...
Post Reply
DtXer

DI-704P

Post by DtXer »

Hejsan alla där ute. Först ska jag börja med att tacka för en sådan utomordentlig produkt som Yawcam är, är en ren fröjd att använda. För det andra måste jag be om ursäkt för att jag inte skriver på engelska, den är en aning ring rostig :oops: . Om det finns någon vänlig själ där ute, så får ni mer än gärna skriva om denna text till engelska eller bara det som är visentligt.

Nu till min fråga. Det är så att jag sitter bakom en D-Link modell DI-704P och försöker att dirigera om trafiken utifrån till min lokala dator. Är det någon som vet hur man konfigurerar DI-704P så att Internet surfare kan se min stream som jag skickar ut från min dator?

Tack för ordet…
malun
Site Admin
Posts: 1590
Joined: Sun Jan 04, 2004 1:29 pm

Post by malun »

Jag skall kolla upp hur du skall gå tillväga under morgondagen :wink:

/malun
malun
Site Admin
Posts: 1590
Joined: Sun Jan 04, 2004 1:29 pm

Post by malun »

För att kunna ändra inställningarna i routern ansluter du till den via din vanliga webläsare. Det du vill göra är att öppna en port som yawcam använder.

Öppna en webläsare och skriv in addressen http://192.168.0.1 och tryck enter. Du kommer antagligen få en förfrågan om lösenord för att kunna ansluta. Standardvärden om ingen är ändrat brukar vara användarnamn: admin och lösenord: 0000 eller 1234 eller lämna det helt blankt.

Om du kommer in får du upp en sidan där du kan ändra inställningar för routern. Välj då i menyn: Advanced och sedan Virtual server

Här kan du läsa (och se bilder) om hur hur går tillväga för att öppna en port: http://www.dlink.se/support/sdbdetails.asp?Id=67

Om du vill streama video och använder standardporten i yawcam vill du öppna upp port 8081. Så skriv 8081 under "service ports" och fyll sedan i den lokala ip-adressen till den dator där du kör yawcam under "Server IP". Klicka sedan i Enable och spara inställningarna. (Se bilden i .doc filen på adressen ovan)

Nu borde det fungera. Dock kan du inte se dig själv på via din externa adress om du sitter innanför routern. Port öppningen fungerar bara utifrån sett. Så du får be någon annan att prova om det fungerar...

/malun
Post Reply