Installation

Report and discuss bugs here!
Post Reply
pelle
Posts: 3
Joined: Thu Mar 18, 2004 2:57 pm

Installation

Post by pelle »

Hej!

Tänkte prova Yawcam. Installerar men då den söker efter kamera så sker fölande. Lampan på kameran blinkar och sedan förblir lysande och så blire det en "blue screen" access violation och efter att ha accepterat den tar det lite tid och så är installationen klar och startar Yawcam men avslutar efter YAWCAN logon kommer upp. Kameralampan lyser fortfarande. Inget häder.
Jag har provat att installera två gånger med samma resultat.
Provade kameran via MS Imaging och den fungerar.
Kameran är en enklel Kodak EZ200.

Har du någon efarenhet av detta?

Hälsningar
Pelle
pelle
Posts: 3
Joined: Thu Mar 18, 2004 2:57 pm

Tillägg

Post by pelle »

Jo, just det,

Jag kör Win98 SE, på en Thinkpad.

Felet som uppstår är följande.

Blue screen

Applikation WINDOWS

Undantagsfel 0E vi adress 0028:FF07D539: i VXD DC31VID(01) + 00010AF9

------------

Har du någon idé om hur jag skall lösa det här.

Jag provade att avinstallera, boota om, stänga ner allt utom explorer och systray.

Jag fick samma fel men efter accepterad blue screen så startade programmet efter att ha frågat om vilken kamera, jag valde den ,rätta, som visades men kom tillbaka till valet ca 5 gånger och sedan till panelen som helt rätt meddelade att den inte hittade kameran.

Det går inte att starta programmet och få igång det, varken direkt eller efter reboot.

Hälsningar
Pelle
malun
Site Admin
Posts: 1589
Joined: Sun Jan 04, 2004 1:29 pm

Post by malun »

Det här lät inte så bra. Yawcam verkar inte kunna känna av din kamera. Är du säker på att din kamera stöder VFW (Video for Windows)? Jag kollade lite i manualen, men hittade inget om det.

Kolla så att du har de senaste drivrutinerna till kameran. Det kan vara dom som spökar.
http://www.kodak.com/global/en/service/ ... =EKN011772

Annars vet jag nog inte vad det kan vara... Kanske någon annan har en idé?

/malun
pelle
Posts: 3
Joined: Thu Mar 18, 2004 2:57 pm

Senaste drivers

Post by pelle »

Kollade där och det är dom jag använder.

Jag har lyckats få igång den en gång.
Det var efter att ha avslutat någon rutin som verkade spärra. Men det gick inte att starta Yawcan igen efter att ha stängt ner den. Får prova mer sedan.

Hälsningar
Pelle
malun
Site Admin
Posts: 1589
Joined: Sun Jan 04, 2004 1:29 pm

Post by malun »

pelle wrote:Jag har lyckats få igång den en gång.
Vad menar du med detta? Kunde du se dig själv i förhandsgranskningsfönstret, eller startade bara programmet?

Jag har även skickat ett mail till dig...

/malun
Post Reply