Err. Chk host! Usr online

Questions? Suggestions? Need help? Talk about anything related to Yawcam...
Post Reply
Jeanette

Err. Chk host! Usr online

Post by Jeanette »

Hej!

Har haft igång min webkamera i ett par dagar och i dag mitt när den fungerade kom det upp Err. Chk host! Usr online och nu kan jag inte få igång den något mer. Har försökt hela dagen på lite olika sätt. Någon som har en aning vad det kan vara och hur jag ska lösa det?

Tacksam för hjälp!
malun
Site Admin
Posts: 1593
Joined: Sun Jan 04, 2004 1:29 pm

Post by malun »

Först skall du kolla om du kan se dig själv lokalt på datorn. Funkar det?

När du vet att det funkar lokalt kan du gå vidare och fundera på följande:
Har du en dynamisk IP-adress? Med andra ord, kan det vara så att din ip-adress har ändrats och dina gamla inställningar inte fungerar längre.

Kolla igenom den här guiden och se om det hjälper.

/malun
guest

No translation - however, I think I'm having the same proble

Post by guest »

I'm noting using one of the name services, I can determine my dynamic IP so I don't think I need to (or do I?).

I am not using the default port.

I have a firewall and can successfully see the static picture page (different port)

I have used 'force public', said 'get ip' (and it does correctly), from outside (not using /local.html) I get the

Err. Timed out! Usr online?

displayed.

I updated to the latest kit last night - still getting the same error.

Is there any way to debug the java class?

Thanks.
guest

type-o

Post by guest »

..."I'm not using" ...
Jeanette

dynamisk eller statisk

Post by Jeanette »

Hej!

Hur ser jag om jag har en statisk eller dynamisk IP-adress?
malun
Site Admin
Posts: 1593
Joined: Sun Jan 04, 2004 1:29 pm

Post by malun »

Om din adress ändras varje gång du startar datorn eller ansluter till internet så har du en dynamisk. Detta beror på vilket företag som levererar ditt internet och vilket abonnemang du köper av dem. Du kan alltid höra med eller läsa info/faq hos din internetleverantör för att få reda på om du har statisk eller dynamisk ip.

Vanligast är dock att man får en dynamisk IP och att man får betala lite extra för att få en statisk.

/malun
Post Reply